DIENST
De tekentafel met focus op het merkverhaal & website op maat
OVER HET PROJECT
Knappie heeft een grootse missie: het verminderen van onwetendheid onder hondeneigenaren. Echter, ze stuitten op een significante uitdaging: hun boodschap werd niet helder overgebracht. Het gevolg? Potentiële klanten begrepen niet precies wat Knappie aanbood, waardoor de organisatie kansen miste om hun missie te verdiepen en uit te breiden. Ze verloren uit het oog wie hun ideale klant was en vervielen in vakjargon dat niet resoneren met hun doelgroep.
Daarom zochten ze contact met mij. Samen hebben we de kern van Knappie herontdekt en alles zodanig op elkaar afgestemd dat hun klanten nu duidelijk begrijpen waar Knappie voor staat. We hebben gewerkt aan een duidelijke boodschap die echt aansluit bij wat hun klanten belangrijk vinden en nodig hebben, zodat ze weer echt verbinding maken met hun publiek.
HUN EIGEN WOORDEN
"Eindelijk duidelijkheid geschept in onze chaos"
Florette heeft ons doen inzien dat we terug naar de basis moeten. We gingen ervan uit dat onze basis al bekend was, maar dat was niet zo. Het leek duidelijk voor ons, maar niet voor onze klanten. Nu weten we precies wie we willen bereiken en hoe.
Ze kan op papier zetten wat wij in gedachten hebben. Door de juiste vragen te stellen, graaft ze dieper naar de essentie. Dit vertaalt ze naar structuur voor onze boodschap en website.
We hebben nu een kapstok om verder aan te bouwen. Aan elke pijler kunnen we onderdelen van ons verhaal hangen, om zo opnieuw onze plaats in de wereld in te nemen. Deze structuur is cruciaal bij het uitbouwen van je bedrijf.
"Voor de tekentafel hadden we van alles in ons hoofd, zonder enige structuur. We wisten niet goed wat de volgende stap zou kunnen zijn om Knappie naar een hoger niveau te tillen en ons echt te onderscheiden van anderen. Doordat Florette ons de juiste vragen stelde en daar dieper op inging, stonden onze 'Why' en 'How' al snel op papier. Florette gaf ons ook een aantal inzichten om anders te gaan denken, waardoor onze aanpak zal veranderen, zonder onze missie en visie te verliezen."
- Marijke Hoorne, Knappie
Het resultaat
Knappie hun website was altijd al mooi, maar zat qua content en strategie niet goed. Te algemeen en geen duidelijke aanspreking voor hun ideale klanten.